En sportsklub er ikke noget uden sine medlemmer. Det er ikke holdbart kun at have en håndfuld af dem, så enhver sportsklub er interesseret i at finde flere medlemmer. Det er der mange metoder til. Én af dem er mikrokonverteringer.
Du kan tænke på mikrokonverteringer som små krummer, der ligger på vejen hen imod medlemskabet. Du kan trække alle de potentielle medlemmer derude ind i nettet med mikrokonverteringer. Fordi de ikke er for meget. De lokker stille og roligt.
Mange bække små
Hvis det lykkes jer at lave en masse mikrokonverteringer i klubben, så vil I få nogle flere medlemmer. I vil nemlig nå ud til flere mennesker og få dem gjort nysgerrige på, hvad I laver i klubben.
Med de små skridt klarer man ikke det hele på én dag. De kræver til gengæld heller ikke så meget. I kan godt skaffe nogle mikrokonverteringer selv. Og holder I fast i det gode arbejde, så vil de små konverteringer en dag samle sig til nye medlemskaber.
Lidt er også godt
Har I ikke så mange ressourcer i klubben til at lave markedsføring? Det gør ikke spor. I kan nemlig nå langt med selv små tiltag. Prøv at lave lidt hver dag eller hver uge. Så vil der med tiden ske store ændringer.
Hvis I kan få én følger mere på de sociale medier, så er der én person mere, der kan kommentere på jeres opslag. Hvis I kan få to nye tilmeldinger til jeres nyhedsbrev, så er det to potentielt nye medlemmer, I kan lokke ind. Kan I få lidt flere besøg på jeres hjemmeside, kan det også give flere medlemmer med tiden.
Det hele tæller med i det samlede regnskab. Hver en lille forbedring. Hver en lille handling. Så sæt pris på mikro-fremskridtene. De kan få jer langt.